Vacanta in Maramures

Vara aceasta am decis sa ne petrecem concediul in Maramures. Alegerea a fost una potrivita. Vremea nu a tinut cu noi, insa zona este superba si sunt destule lucruri de vazut. Am fost cazati in Borsa, la o pensiune apropiata de centru. Atmosfera foarte placuta, camerele spatioase, pretul foarte bun.

Drumul pana acolo

Drumul a fost luuuuung. Chiar daca pe Google Maps am vazut ca traseul are aproximativ 470 km, noi am facut aproximativ 550 km. Este drept, am facut si un mini ocol pentru masa de pranz. Am plecat din Bucuresti pe la ora 8:30 si am ajuns in Borsa la ora 17:30. Am avut o oprire de mai bine de o ora pentru masa de pranz si inca vreo 3 opriri de cate 10-15 minute pe parcurs.

Drumul bun si nu foarte aglomerat pana la intrare in Borsa. O buna portiune din drumul de dupa Bistrita este proaspat asfaltat. Aproape de intrarea in Borsa lucrurile se schimba. Drumul devine plin de gropi, iar viteza medie pe care o poti obtine este de aproximativ 40 km/h. Oricum, 10 km mai sus am ajuns la pensiune.

Cazarea in Borsa

Exista multe unitati de cazare in Borsa. Unele mai bune decat celelalte. Am optat sa stam in Borsa si nu in Complexul Turistic Borsa. Dupa ce am vizitat si acea parte, am aflat ca decizia a fost una corecta :). Noi am ales o pensiune mai departata de centru (la aproximativ 2 km) si asta ne-a scutit de galagie si aglomeratie.

Obiective vizitate

• Cascada Cailor – accesul se face cu telescaunul din Complexul Turistic Borsa, sau pe jos, prin padure, din acelasi loc;
  • Cimitirul Vesel de la Sapanta – Putin mai departe, insa merita vazut;
  • Plimbare cu Mocanita – o experienta interesanta care a devenit si mai interesanta dupa ce unul din vagoane a deraiat (interesanta in sensul bun – nu au existat victime sau probleme).

In galeria de imagini a articolului pot fi vazute cateva din locurile interesante pe care le-am vizitat.

Impresia generala

In afara faptului ca a plouat 4 zile din 5, impresia generala a fost una buna. Ne-am simtit bine, ne-am odihnit, am vizitat cateva locuri noi. E drept, nu am facut tot ce ne-am propus, insa per total este o zona care merita vizitata. Totusi, atentie mare la marcajele traseelor turistice – de cele mai multe ori traseele nu sunt semnalizate corect. Asadar, este necesara o documentatie prealabila.