Work-break in Milano

La mijlocul lunii septembrie am fost intr-o scurta vizita de lucru in Milano. Si cand spun “scurta” chiar asa a fost – am aterizat vineri la ora 9 pe aeroportul din Bergamo de unde am decolat a doua zi la ora 8 :). Nu este prima oara cand ajung in Milano asa ca nu am vizitat mai nimic.

Zborul Bucuresti – Bergamo

Am zburat cu Wizz Air. In momentul in care am facut rezervarea, a fost cea mai ieftina solutie. Zborul a decurs bine, in afara faptului ca pe parcursul boardingului m-am simtit ca in RATB: ne inghesuiam ca sa prindem un loc “bun”, ne bateam pentru un loc mai in fata, ne imbranceam pentru aceleasi lucruri, etc. Mai mult, nu intelegeam “de ce domne’ aia au prioritate?”, fiind vorba despre cei care au platit bani in plus pentru Priority Boarding.
Oricum, am trecut peste toate aceste rautati si am ajuns la bordul avionului unde personalul a fost foarte ok.

Transferul Bergamo – Milano

Transferul se face cu autocarul. Exista mai multe companii care opereaza pe acest traseu. Costul biletului este de 7 euro pentru un sens, sau 12 euro dus-intors. Autocarul opreste o data la intrare in Milano la o statie de metrou, dupa care mai are o oprire la gara centrala.

Plimbarea cu autocarul dureaza intre 60-90 minute, in functie de trafic. Dimineata traficul este foarte aglomerat, asadar este posibil sa dureze chiar mai mult de atat.

Transportul in Milano

Transportul in Milano include autobuze, tramvaie si metrou. Cu metroul poti ajunge cam in orice loc ai nevoie. Metroul are 3 linii. Biletele si abonamentele (comune) se pot lua de la unele statii de metrou si de la unele chioscuri de ziare. Atentie: vanzatorii de bilete nu prea vorbesc engleza asadar este bine sa stiti 2-3 cuvinte in italiana.
Sfatul meu – interesati-va de orele de inchidere si deschidere pentru metrou :). Eu a trebuit sa plec de la hotel la 5 dimineata, fiind convins ca metroul functioneaza. Am avut o surpriza si a trebuit sa alerg aproximativ 4km, de la hotel pana la gara.

Cazarea in Milano

In Milano a fost prima oara can “mi-am luat tzeapa” la cazare. Am facut o rezervare pe Booking.Com pentru un hotel de 3* dintr-o zona linistita si cu un feedback general de 7.4. Am stat in hoteluri cu aceeasi nota si intotdeauna am fost multumit. Aici, insa, camera a fost extrem de mica si murdara, cei de la receptie nu vorbeau engleza, lumina in baie nu functiona, etc.
Exista multe unitati de cazare la preturi ok, insa din cate am observat, review-urile nu sunt relevante. Sfatul meu este sa va alegeti un hotel aproape de metrou.

De vizitat

Nu sunt foarte multe obiective turistice in Milano. Am vizitat cateva data trecuta si tin minte ca am terminat totul in 2 zile. Zona cea mai animata este, de departe, zona Domului (imaginea atasata). Aici exista si o serie de magazine (branduri cunoscute si nu numai), restaurante (stati departe de ele – foarte scumpe si mancarea, de cele mai multe ori, foarte proasta) si gelaterii (astea merita incercate pentru ca sunt moduri diferite de preparare). De fiecare data cand am fost, mi-am luat de la comerciantii ambulanti nuca de cocos. Este foarte buna, mult mai buna decat ce am mancat in Romania, asadar merita sa incercati.

La intoarcere am avut o experienta neplacuta. Aterizarea a fost una dificila. Viteza de aterizare a fost, din cate mi-am dat seama, foarte mare iar avionul a aterizat cu rotile din partea dreapta inainte. In acel moment tot avionul a virat brusc la dreapta. Dupa aceea a urmat o franare extrem de violenta. Din fericire, am ajuns la terminal cu bine.

Milano este un oras interesant insa mai mult de un weekend break complet (vineri dimineata – duminica seara) nu i-as acorda.